Gevalia, när du får oväntat besök...

Idag ringde det på dörren lite oväntat, och vips där stod mamma och pappa med sina hundar :)
På med kaffet och fram med bullarna!

Barnen har varit riktiga monster idag. Nathalie kom hem från sin farmor precis när jag tänkt lägga William, och när Siv gick fick barnen varsin godispåse. Tror ni det var någon idé att nämna sova då?
Så barnen fick hoppa över sin middagslur efter eget önskemål, och äta godis istället. Kort därefter kröp monstren fram ur de. Det var nog det värsta jag sett komma från de två. Trots till tusen, gap, skrik, sparkar och slag, och.. ja allt för att jävlas med den andre.
Hur deras andra föräldrar kan påstå att de inte behöver sova middag FÖRSTÅR jag verkligen inte för fem öre. De slocknade båda två strax efter sju, och då var de HELT förstörda! Det är så tydligt på de att de mår dåligt av det. Äntligen fick min mor se detta med sina egna ögon. En mormor förskönar nog ofta sitt barnbarn. "Så farliga kan de inte vara". Trotsen lyste i deras ögon idag.

FY för övertrötta trotsiga barn. Aldrig mer ska de få hoppa över sin sovstund på dagen. De blir helt andra barn då. Elaka barn.

Såhär snälla och söta var de inte idag.


De sover nu iallafall, båda slocknade så fort huvudet nuddade kudden.
"De behöver inte sova på dagen" och "De vill inte sova på dagen", är bara lata och rent av korkade ursäkter till att man inte orkar lägga barnen två ggr per dag, och/eller att man inte pallar med att det kanske tar en stund för de att somna på kvällen. Då är det rätt praktiskt att skippa middagsluren så de är dödströtta och somnar av total utmattning direkt på kvällen va?

Löjligt.

Man formar sitt eget liv med sömn, mat, vila, egen tid, lek och så vidare efter barnen, INTE tvärtom! Deras behov ska gå först.

Så tycker jag!

Nu ska jag ta något litet att äta och sedan slå mig ner för att vila i soffan.

Ha en trevlig helg!

Bjuder på en bild av mig och våran Belsebub som valp (Bella)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0