Sjukhus

Jag är precis hemkommen från sjukhuset och barnjourmottagningen där jag vart med William som är sjuk.

Igår var han otroligt hes, och till natten fick han hög feber, skäll-hosta och spydde, samt fick andningsstop. Jätte läskigt! Och imorse vaknade jag av att han försöker få luft bredvid mig i sängen, men det var totalstop, han fick inte in någon luft.

Vårdcentralen var ju ingen idé att ringa för de skulle ringa tillbaka vid två idag. Värdelöst! Så efter samtal med förälderns bäste vän - 1177 - så åkte vi in till barnjourmottagningen på Vrinnevi.

Där fick han kortison och inhalera adrenalin, och vi fick inget riktigt svar på vad det handlar om. Det kan vara hans krupp som spökar igen, det kan vara astma. Det är för tidigt att säga, var det enda läkarna sa.
Nathalie fick vänta ett år på sin diagnos för astma med sjukhusbesök stup i kvarten, och hon var konstant sjuk. Fan om det skulle bli likadant med William...

Ibland är sjukvården inget att ha!Jag är inte klokare nu än jag var igår. Och William är lika dålig. Som tur är har vi kortison hemma om han drabbas av andningsstop igen.

Det är jätteläskigt!

NU ska vi äta lunch här hemma. Puss och kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0